2 februari 2011

Ledig dag

Ännu en ledig onsdag med fint väder. Fast inte riktigt lika skönt som det ser ut på bilden. Det har faktiskt varit ganska kallt och blåsigt. Men man blir pigg av solen. Gick längs med kanalen på förmiddagen och kände mig lite sorgsen över att det inte har blivit någon skridskoåkning den här vintern. Det har ju varit så mycket snö hela tiden så det har inte gått att åka på isen. Vet inte hur det är med hållbarheten nu men ingen åker så jag antar att det inte går.

Var ännu en tur med sonen till Käkortopeden i Linköping. Ny, lite mindre ställning i gommen sattes dit. Förra gången tog de bort den gamla och veckan som varit har han njutit av att vara utan helt och hållet. Nu är det sex veckor kvar tills nästa besök. Då ska han besluta hur han vill gå vidare. Antingen försöker man fixa det så bra som möjligt genom att dra ut två tänder och sedan få ett hyfsat bett med hjälp av räls. Annars är det förstås också räls men även ytterligare än käkoperation, som är större än den förra. Då kan man få ett ännu bättre slutresultat. Är 99,9 % säker på att han kommer välja alternativet utan operation för det är han inte ett dugg sugen på. Det var jobbigt nog med den förra.

Har nu fixat ett träningskort...och bokat en träningstid imorgon...zumba!!! Oh, my God, vad har jag gett mig in på? Hade tänkt gå på ett step-up-pass men det var fullbokat och fem reserver så det kunde jag glömma. Men zumba kanske är kul. Synd bara att jag alltid känner mig som en idiot när det kommer danssteg med och man ska vara mjuk i kroppen och vicka på höfterna... Det blir nog en syn för gudarna. Jag får berätta mer imorgon:).

Inga kommentarer: