7 januari 2011

Lagtävling och Husdjursmässa i Kista


Åkte hemifrån vid kvart över fem i morse för att tävla lag i Kista. Som jag har längtat. Och det var verkligen värt att längta efter. Det var första gången som Elvira tävlade inomhus på matta (vilket kan vara ganska halkigt) och hon gjorte det med bravur, om jag själv får säga. Två nollade lopp och ett med fem fel. För laget i sig blev det dock inga resultat. Spelade ingen roll för jag var lika glad över min och Elviras insats ändå.

Första loppet var en riktigt enkel hoppbana. Säkert tyckte en del att den var för enkel, men för oss var det en perfekt inledning. Här gick vi nolla. Andra hopploppet var både lite klurigare och roligare. Det resulterade i fem fel i slalom. Det kändes som det svåraste hindret på hal matta och i första loppet tog vi det väldigt lugnt men i andra pushade jag henne lite vilket inte riktigt gick vägen. Sista loppet, en agilitybana som även den var jättekul nollade vi också (åtminstonde tror jag det för vi åkte innan resultaten kom upp). Är så enormt nöjd med vår inomhuspremiär och det var fantastiskt roligt att få tävla. O, vad jag längtar till tävlingssäsongen drar igång.

Mellan loppen passade vi på att titta på alla husdjur som visades på mässan. Speciellt roliga var illrarna och kaninerna tyckte Elvira, så det gällde att hålla hårt i kopplet;).


1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till era resultat!!!
/Lotta