12 november 2010

Simmat

Dottern kom in till stan när jag slutade jobbet. Jag hade bestämt att vi skulle köpa ett par nya Converse-skor till henne. De gamla hon har ser rent ut sagt fördjävliga ut. Men tror ni hon kunde bestämma sig för vilken färg hon skulle ha? Nej. Så vi åkte hem utan nya skor.

Tog ut hundarna en sväng, fixade lite god fredagsmat och sedan hade jag ingen lust att göra något mera. Men så var inte planen. Theo hade simtid i Norsholm så det var bara att packa badsakerna och åka. Dottern följde med dit också. Kul att få sällskap tyckte jag. Theo simmade duktigt och sedan fick även Elvira prova på en liten stund. Det sämsta med att låta båda hundarna simma är att man inte hinner med att fixa iordning dem ordentlig efteråt. Åkte hem med två blöta hundar:(. Theo blåste jag hyfsat torr ganska snabbt och imorgon ska jag bada om honom och förhoppningsvis hinna med klippning också. Elvira ställde jag i duschen igen och schamponerade ordentligt. Sedan blåste jag henne torr så nu är hon fin och fräsch. Skulle behöva klippa henne men det är ju som sagt Theo som står på tur.

    Theo


    Elvira

Inga kommentarer: