17 november 2010

Frostigt och julkonsert

Vaknade till en dimmig, frostig dag. Var snäll och skjutsade dottern till skolan, eller rättare sagt till kyrkan där de skulle öva inför kvällens konsert. Åkte vidare till skogen och gick 2,5an. Brukar inte gå den vägen för jag tycker den är rätt tråkig men den är torr och fin så det fick bli den idag. Fixade lite hemma och åkte en sväng till Willys. Lagade mat så barnen skulle ha något att äta när de kom hem och sedan blev det vidare färd till mormor.

Där var det rörigt värre. Fönsterputsaren hade gjort sitt och hemtjänsten höll på och städade. När de var klara var det dags för mamma och mig att sätta upp nya gardiner. Fint och fräscht.

Hem igen och ännu en skjutsning av dottern till kyrkan. Sedan hämta svärmor och svärfar för de skulle också med och titta på konserten. Vad det var för konsert? Jo, Söderköpings musikklasser tillsammans med Matilda Hansson gjorde en julkonsert arrangerad av Rotary. Konserten var fin men ganska tråkig. Eller rättare sagt valet av låtar var ganska tråkigt. Väldigt stillsamt och lugnt. Matilda sjöng jättefint och det gjorde naturligtvis barnen också men jag vill gärna ha det lite glatt och fartigt.

2 kommentarer:

Åza Diaz Mägi sa...

Jä..ar i min låda vilken fin bild du tagit på trädet! Riktigt grann, förstora den och du har en jättesnygg tavla!

Maria sa...

Jag tyckte också den var ascool men min sambo förstår inte vad som är så speciellt med den...