29 november 2010

Lunchpromenad

Den ena hundvakten ska opereras den här veckan så det blev att åka hem på lunchen för en snabb promenad med Theo. Med snabb menar jag både att den gick i snabbt tempo och att den inte var särskilt lång. Theo gillar inte det kalla vädret. Han fryser "som en hund":).

Efter jobbet blev det ytterligare en kort snabb promenad innan det bar av till fysioterapeuten. Theo mår fortfarande bra och jag blir lika glad varje gång jag får höra det. Nu har jag kört lite inomhusträning med båda hundarna, bl a den populära övningen att sätta tassarna i en plastbytta. Vi har dock bara kommit till framtassarna än så länge. Theo vill så mycket att han skriker när han inte förstår eller ännu värre, när han får vänta medan Elvira tränar.

Elviras lag är anmält till tävlingen i Kista den 7 januari. Hoppas nu bara hon har löpt innan dess. Jag vill verkligen att hon ska komma igång nu, men inte förrän efter lördag för då är det Adventshoppet i Valla och det vill jag absolut inte missa. Stella löper så för henne blir det inget tävlande då.

Inga kommentarer: