31 oktober 2010

Vilken dag

Vaknade trött och seg efter gårdagens trevligheter. Tur man fick sova en timme extra. Åkte till mormor, eller rättare sagt fick skjuts till mormor...Vågade inte köra med tanke på vinet igår kväll. Hade bokat tvättstugan där för det är verkligen inte lätt att hinna med något hemma när man aldrig är hemma. Tog alltså med mig all tvätt jag hade för i mormors tvättstuga kan man köra fyra tvättmaskiner på samma gång. En ordentlig tvättstuga är det enda jag saknar sedan tiden man bodde i lägenhet. Gissa hur skönt det var att få allt tvättat, torkat och klart! Men tro inte att det var tomt i tvättkorgen när jag kom hem. Suck:). Mormor hade förresten en riktigt bra dag idag.

Dottern har varit världens gulligaste. Hon stoppade in Theo i duschen och fixade iordning honom. Tusen tack älskade unge. Själv tog jag hand om Elvira så nu har jag äntligen två rena, fräscha hundar med nyrakade näsor. De ser faktiskt nästan ut som mina hundar igen. Underhållet vad gäller pälsvård har varit lite eftersatt på sistone. Har prioriterat aktivitet och roligheter med dem istället när jag har haft tid över.

Inga kommentarer: