6 oktober 2010

Sjukhus och sjukhus igen



Äntligen är den gjord. Sonens käkoperation. Allt gick bra! Åkte till Linköping tidigt imorse. Fick följa med in när han skulle sövas. Sedan tog operationen cirka 1,5 timme och under den tiden gick jag en promenad, satt i bilen och lyssnade på en bok och gick till fiket. Kom sedan upp och satt med honom på uppvaket. Då började han blöda ur näsan och jag svimmade nästan. Skojar inte nu utan jag blev verkligen jättesvimfärdig så personalen fick ta hand om mig. Pinsamt, men så eländigt är det med mig och sjukhus. När jag väl hade hämtat mig gick det bra resten av de cirka två timmar vi stannade kvar. Sedan hemfärd. Vägen till bilen kändes evighetslång och sonen blödde näsblod hela vägen. Som tur var slutade det när han satte sig i bilen. Väl hemma och nerbäddad i sängen somnade han på två sekunder och sov sedan i massor av timmar.

Somnade gjorde även jag som också kände mig helt slut. På kvällen åkte jag till Vrinnevisjukhuset och hälsade på mormor. Hon var pigg idag också. Skönt. För hennes del blir det hemfärd på lördag och förhoppningsvis ska det funka bra med hjälp av LAH och hemtjänst. Känns som lite väl mycket sjukhus på en dag faktiskt. Nu ska jag dessutom titta på Greys Anatomy som börjar idag. Passande:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag blir också svimfärdig av blod. När jag var 13 och med min hund hos veterinären svimmade jag och fick ligga på en brits i väntrummet (skämmigt). Ändå är jag blodgivare, fast då syns det inte.
Skönt att operationen gick bra.