4 oktober 2010

Ögonlysning = done

Vilken fantastisk hund hon är, min lilla Elvira. Var i Norsholm för ögonlysning idag. Kom in i väntrummet där det var ett antal andra hundar, mer eller mindre oroliga. Elvira var väl inte överförtjust, men heller inte speciellt obekväm. Efter att ha droppat henne i ögonen ett par gånger var det bara att sitta ner och vänta. Elvira låg kolugn i mitt knä och sa inte ett pip. Tittade bara intresserat på de andra hundarna. När det var vår tur och jag lyfte upp henne på bordet blev hon lite skakig men stod där så snällt och lät dem lysa henne i ögonen flera gånger. (Det var först en veterinär som höll på att ubilda sig och sedan den ordinarie.) Hon är verkligen snällare än snällast den hunden. Allt var bra så nu är det bara att vänta in löpet så kanske det blir några underbara små valpar sen.

2 kommentarer:

ann sa...

och hur många valpar ska u ha då...;)

Maria sa...

Ingen faktiskt. Tro det eller ej, men jag är inte alls sugen på någon mera hund. Är så nöjd med de jag har:)