27 oktober 2010

Vaccination gjord

Ledig dag, nja, kanske inte. Började på topp med fint väder och skogspromenad. Kändes så skönt att se hundarna sträcka ut ordentligt. Det har varit alldeles för mycket tråkpromenader på sistone. Sedan ringde de från jobbet och pga en akut händelse blev jag tvungen att jobba på eftermiddagen. Hann med att fixa lite pannkakor till barnen först så de skulle ha något att äta när de kom hem från skolan.

Efter jobbet åkte jag till mormor en sväng. Stannade bara en timme för sedan behövde jag åka hem och ta med hundarna till veterinären för vaccination. Har skjutit på det länge men nu blev det äntligen av. Sedan tillbaka till mormor. Hon mådde lite bättre idag. Skönt. Mamma har varit där hela dagen och ska från och med nu ta ut vård av anhörig-dagar.

När jag äntligen kom hem var det bara att sätta sig med dottern för att hjälpa henne med en bokanalys. Nu vill jag bara sova. Är så trött.

1 kommentar:

Åza Diaz Mägi sa...

Tänker på dej och all den psykiska press du har med din mormor. Jag hoppas hon blir lite bättre snart. HOn kan vara glad att hon har en så engagerad familj. Det hoppas jag med att jag har när jag blir gammal och grå. Tur att hundarna finns där du kan släppa ut lite ånga och tänka på annat. Kram på dej Åza Bobbo och Pluto