12 oktober 2010

Fatta vad skönt

Jag har länge velat ha en torktumlare och nu har vi äntligen slagit till. Vet precis vad jag ska använda den till imorgon. Mitt duntäcke. För ett par veckor sedan råkade någon av hundarna kräkas på det och sedan dess har jag fått ha ett supertunt larvigt litet täcke som jag fryser ihjäl under. Nävars så farligt är det kanske inte, men jag längtar väldigt, väldigt mycket efter duntäcket som jag normalt sett använder året om.

Elvira skrämde mig lite idag. Imorse när jag skulle till jobbet var hon liksom skakig i kroppen. Tänkte att det kanske var för att hon inte ville vara ensam hemma, men jag var tvungen att ge mig iväg. När dottern sedan kom hem från skolan ringde hon och sa att Elvira fortfarande var skakig. Nu blev det ont i min mage. Det får inte hända något med hundarna nu. Jag orkar inte det också. Nu verkar det i alla fall inte vara något fel på henne. Hon ligger här bredvid alldeles lugn och fin. Skönt att jag är ledig imorgon så jag kan hålla koll på henne.

Inga kommentarer: