26 september 2010

Pudel-SM, dag 2

För att ha en chans att placeras oss var Stella tvungen att gå runt i alla tre loppen och Elvira i två. Det lyckades vi med :). Kanske skulle nöja mig med att skriva det...

Men nej, lite mera kan jag berätta. I dagens första lopp hade Stella och jag startnummer 1 och då ville jag verkligen komma runt och jag ville verkligen att hon skulle ta det eländiga däcket som ställde till det så illa igår. Hon tog däcket och jag var jublande glad ända tills hon fick en vägran på en tunnel. Suck, varför ska det alltid vara något? I övrigt gick det bra fast vi måste ta tag i kontaktfälten igen. Konstigt det där. Hon är så grymt noga med dem ända tills jag råkar slarva lite på någon tävling. Då börjar hon ta sig friheter. Haha. I första hopploppet var vi riktigt taggade och då sprang hon runt ett hinder. Suck igen. Inför tredje och sista loppet ville vi ännu mera och då ÄNTLIGEN fick vi göra ett nollat lopp. Kul att få avsluta på topp.

Elvira, min studsboll, gjorde sin vana trogen en del bra saker och en del mindre bra saker. Mest studsade hon runt och var glad. I ett lopp blev det väldigt konstigt i starten. Hon liksom fastnade i första hindret på något sätt. Själv såg jag det inte för jag hade vänt mig mot nästa hinder. Efteråt var det några som kom fram och sa att det såg otäckt ut. Och jag som bara fortsatte köra. Hemsk matte. Men Elvira var lika glad ändå så det var nog inte så allvarligt.

Hur det sammanlagda resultatet blev vet jag faktiskt inte. Gissar att Elvira och jag placerade oss sist av de som faktiskt placerade sig. Stella kanske något bättre. Elviras och min insats är jag inte särskilt förvånad över och i hennes klass var det 16 startande, flera väldigt duktiga, så jag hade inga direkta förväntningar. Stella däremot, hade jag hoppats mera på. Det var inte så många starter och i largeklassen är nivån på pudlarna ganska jämn. Där borde vi ha kunnat slåss lite, men nu blev det inte så tyvärr. Det har i alla fall varit en trevlig helg och roliga banor. Tobias Svensson var det som dömde.

Theo var med och hejade och njöt av dagens fina väder.

Inga kommentarer: