10 september 2010

Jösses

Elvira är nu ren och fin och tovfri. Det tog mycket längre tid att få henne sådan än jag hade räknat med. Hennes ben var alldeles fulla med tovor. Har jag vanvårdat henne, eller vart kommer de ifrån? Kan ju bero på att hon är väldigt långhårig just nu, och i ärlighetens namn har jag nog inte borstat igenom henne ordentligt på ett tag. Ska sköta det klanderfritt under de närmaste två veckorna för då ska hon badas igen och Sofia ska äntligen klippa henne. Längtar efter klippningen och har väldigt svårt att motstå frestelsen att ta fram klippmaskinen och göra det själv, men jag hinner faktiskt inte och dessutom blir hon så mycket finare om Sofia gör det. Och hon måste ju vara fin på Pudel-SM. Nu är jag trött, så trött och ska upp tididgt båda dagarna i helgen så snart blir det sängen.

Inga kommentarer: