15 september 2010

Elviras lopp i Oskarshamn


Agilityklass 1. Hon tog i alla fall kontaktfältet på balansen bra. Sedan hoppar hon rakt på mig från A-hindret vilket inte var lika bra. Efter allt strul var jag helt ofokuserad och glömde banan. Har jag inte gjort på länge, haha.


Hoppklass 2A. Himla synd att jag klantade till allt och diskade oss, men jag hann inte fram när hon var i tunneln och då är det kört. Hopp och skutt. Det jag var allra mest nöjd med i det här loppet var att hon tog bakombytet så jättebra vid sista tunneln. Snart sitter det.


Hoppklass 2B. Här kom vi i mål utan att diska oss trots att jag var helt uppgiven på slutet. Hade inte mycket ork vare sig i kropp eller knopp.

1 kommentar:

Eva Persson sa...

Kan du inte få iväg henne lit emer ut ifrån dig? våga släppa henne att jobba lite mer sjävlständigt så hon FÅR springa på? När hon gör det rinner hon på jätte fint. Känns som om hon blir lite osäker på dig när vissa byten inte helt funkar - dvs att du är lite sen eller på fel ställe och då klibbar hon och hoppar på dig.
Jobba på så blir det kanon bra!!
/EvaP & Mio