25 augusti 2010

Tandreglering

Sonen har "äntligen" fått tid för att påbörja sin tandreglering. Som han har väntat på det. Självklart med blandade känslor för det är ju inte jättekul att skära upp gommen för att sätta dit en platta som man ska skruva på för att bredda överkäken så tänderna ska få plats. Det kommer också göra att det blir en jätteglugg mellan framtänderna tills tandställningen gjort att tänderna flyttat ihop sig igen. Men om ett par år blir det säkert fint. I början av oktober ska han opereras och hur nervös han är kan jag inte gissa, men själv får jag ont i magen bara jag tänker på det. Min lilla 18-åriga pojke... Vad jag önskar att han skulle slippa gå igenom det här.

1 kommentar:

Åza Diaz Mägi sa...

Ush det där lät obehagligt! Jag håller tummarna att det går bra och att han inte får för ont. Ens bäbis är ju ens bäbis trots att de blir stora.
Kram Åza