22 augusti 2010

Österåker, lagpremiär för 3+1

Dagens agilitytävling gick på Österåkers Brukshundklubb. Skulle premiärtävla med laget och hade dessutom anmält Elvira till ett individuellt hopplopp i klass 2. Eftersom det blev en jättelång dag igår då jag var väldigt trött pga bristande nattsömn pga en son som hade festat lite för mycket så kände jag inte för att stressa på morgonen och valde att enbart tävla lagloppen.

När jag väl kom till tävlingsplatsen mötte jag mina lagkamrater och fick se att det var banvandring för mitt individuella lopp. Det visade sig att tävlingen var jättemycket försenad så det var bara att slänga ifrån sig packningen och hundarna till vännerna och gå de sista minuterna av banvandringen. Sedan bad jag att få starta sist så jag skulle hinna gå igång Elvira. Kände mig aningen stressad och hade knappt hunnit lära mig banan men vi körde och det gick riktigt bra. Tyvärr gick hon ur slalom så vi fick ta om och tappade därmed en massa tid. 5 hinderfel och ett antal tidsfel räckte ändå till en tredjeplats så det var ju kul.

Lagpremiären då. Ett av våra ekipage var inte där så vi fick tävla på tre. Det började med en ganska svår hoppbana tyckte jag och de två första hundarna i laget diskade sig. Helt kravlöst kunde alltså Elvira och jag gå in och köra. Vi fick 10 fel men gick i alla fall runt. Sedan valde jag att strunta i agilityloppet och åka hem då vi ändå inte skulle kunna få något resultat där (en av hundarna är så ny att den inte är intränad ordentligt på gungan). Jag är lite sliten just nu så jag kände att jag behövde komma hem lite skapligt istället för att träna på ett agilitylopp. Det var i alla fall kul att komma igång med laget och jag tror vi blir grymma framöver;). 3+1 heter vi och just nu står det för tre pudlar och en sheltie.

Inga kommentarer: