17 augusti 2010

Lite om Turkland

Hotellet hette Tac Premiere. Det gula i bakgrunden. Fint och fräscht. Nära stranden och gångavstånd till centrum.

Första dagen var vi på hamam. Där blev vi rengjorda från topp till tå och fick skön massage. Här väntar vi på att bli hemskjutsade igen.

Havet var varmt och skönt. Nästan för varmt för det svalkade inte mycket, men man kunde å andra sidan bada hur länge som helst.

Lite lurigt att hålla balansen kunde det vara när vågorna slog in.

Att ligga på luftmadrass och guppa var riktigt skönt. Att ta sig upp på den var alltid ett äventyr och lockade till många skratt:).

Fin pool fanns det. Själv föredrog jag att bada i havet på förmiddagen och sedan avsluta i poolen på eftermiddagen. Havet blev tyvärr väldigt skräpigt på eftermiddagarna.

Det fanns ett par stycken som inte lämnade poolen för havet någon gång. Tur att man kunde välja precis som man ville. Vid poolen var det dessutom nära till baren. Kanske var det den som lockade;).

Vågorna var höga ibland. Då var det extra roligt att bada.

Såhär kunde det också se ut:).

Mat fanns det gott om. Vi körde "All inclusive"-konceptet och det var klart bättre än förväntat. Jag trodde det skulle vara rätt trist, men vi var supernöjda allihop. Det var frukost, lunch, fast food, fika, glass, middag och nattmacka. Dessutom fri dricka både med och utan alkohol. Det fanns något för var och en hela tiden.

Vännen var duktig på att smaka det mesta. Hon och min kära sambo botaniserade bland alla möjliga och omöjliga rätter. "Bara smakar lite" hette det mest hela tiden.

En av de mer oattraktiva efterrätter som serverades var denna. Skulle inte ha smakat om jag så fick betalt för det.

Svalt blev det aldrig. Inte ens på kvällar och nätter. Jag tror aldrig jag har svettats så mycket. Det formligen rann på hela kroppen. Som synes var jag inte den enda som hade det problemet. Det gäller att välja kläder med omsorg om man inte vill att det ska synas alltför mycket:).

Aktiviteter fanns det för dem som önskade. Två modiga provade parasailing. Inget för mig. Livrädd för sånt.

Man kunde passa på att få ögonbrynen fixade till en billig peng. Särskild teknik med tråd istället för pincett. Shoppa kunde man också göra men jisses vad jobbigt det var med allt prutande. Några saker fick vi med oss hem i alla fall.

1 kommentar:

Sofia sa...

Härligt ni ser ut att ha haft. Läskig efterrätt... såg ju ut som det som kommer ur hundarna dagen efter riktigt feta märgben snaskats.... uaak.