26 augusti 2010

I sista minuten...

Ska besiktiga bilen imorgon bitti kl 07.40. Har haft en spricka i vänster framlykta och massor av fukt innanför glaset. Inte så bra kan man gissa. Köpte ett nytt glas på skroten och sambon skulle montera igår kväll. Gott om tid... Inte. För det var inte bara att byta glaset. Hela kofångaren behövde lossas. Fick ringa verkstaden imorse och fråga om de hade tid att fixa under dagen. Det hade dom. Tur. Sedan kom turen till att kolla att alla lampor fungerar som de ska. Inte. Parkeringsljuset fram funkade inte alls. Inga lampor att byta med. Åkte en tur till macken. Trångt att byta lampor men ena sidan gick bra. Andra sidan... Inte. Kämpa, kämpa. Blev tvugna att ta bort batteriet. Krångel och stånk men nu sitter allt på plats till slut. Meeen dimljuset. Ena glaset var visst trasigt där med. Har inget nytt att trolla fram så det blir till att spela dum blondin och hoppas det är en snäll bilprovare. Troligen är det väl något annat dyrt som behöver fixas också så det blir väl att hala upp plånboken och sedan göra en ombesiktning.

Var på Träningsverket i Söderköping för att se vad de hade för roliga träningspass att erbjuda. Gillar step up, men det var bara ett och ett halvt pass i veckan. Inte mycket att hurra för. Dessutom kostar det nästan 6000:- för ett år och det känns ganska dyrt när man troligtvis inte kommer träna mer än en till två gånger i veckan (i bästa fall). Även om jobbet betalar känns det inte bra. Nu är det ju visserligen så att vi ska ha en tävling på jobbet om vem som tränar mest fram till jul och då behöver jag ju ha ett träningskort. Dessutom ska vi ha ett gemensamt träningsmål och om det uppnås blir det något gemensamt kul (vi har inte bestämt vad ännu). Jag ligger redan sist eftersom jag inte ens har köpt något kort. Fattar inte hur jag ska hinna träna flera gånger i veckan utöver allt annat jag gör. Det bästa vore om jag sprang med hundarna i skogen för då skulle det inte ta någon extra tid. Får se hur jag gör.

2 kommentarer:

Åza Diaz Mägi sa...

Friskis och Svettis har massor av roliga pass. Dessutom step pass. Jag ska köpa kort där när pengarna trillar in. Dessutom skapligt billigt!

Träningsnarkoman nästa/ Åza

Maria sa...

Tack för tipset Åza, men jag är inte så förtjust i Friskis och Svettis. Har provat där flera gånger. Ligger mindre än en minut från mitt jobb... Vill gärna träna i Söderköping för att det faktiskt ska bli av. Men vi får se.