4 augusti 2010

Gjorde jag det jag borde?

Nja, delvis. Jag bakade chokladrutor som ni ser bevis på nedan. Dottern var snäll och bakade Dumlekakor så det slapp jag. Sedan var det det där med badning av hund. Det gjorde jag inte idag heller. Imorgon hinner jag inte för då är det tävling vilket alltså innebär att jag MÅSTE fixa en hund på fredag och den andra på lördag så de är rena och snygga när vi ska fira sonens födelsedag på lördag kväll. Ja, det är förstås inte bara av den anledningen. Vi har ju det där med allergin också. Det börjar märkas att de inte är så fräscha nu.

Måste ju berätta vad som hände när jag kom hem från Bruksa ikväll. Höll på att packa ur bilen när jag hörde världens krasch och såg grannens fönsterrutor i garageporten "explodera". Fattade inte riktigt vad det var som hände. Trodde först att det var något inne i garaget. Såg sedan anledningen. Deras bil hade rullat ner för garagenedfarten och rätt in i garageporten. Tjejen som bor där kom ut och jag hörde hennes "Neeej". Tyckte verkligen jättesynd om henne. Hon hade väl inte lagt i växeln ordentligt och helt klart inte dragit åt handbromsen. Skulle inte tro att hon någonsin kommer glömma det igen:).