27 augusti 2010

Förbannad

Såklart blev det ombesiktning. Inte roligt och inte billigt. Mest förbannad är jag över att vänster strålkastare inte gick igenom. Om man ber en firma byta glaset, borde de då inte se att hela insatsen också är dålig och sitter löst? Och dessutom att lyset är felaktigt inställt och att det inte går att ställa in för inställningsmojängen är trasig? Det tycker i alla fall jag.

Nu får jag betala för glaset, för att de har bytt glaset och sedan måste jag betala igen för att de ska byta insatsen. Hade det inte varit mera seriöst att de hade hört av sig och sagt att allt behöver bytas på en gång? Jag ringde förstås och var en surkärring och frågade om de inte hade noterat att allt inte var som det skulle. "Ja, det satt kanske lite löst", fick jag till svar och att de kunde montera bara en insats och göra någon kompensation på priset. Vet faktiskt inte om jag vill anlita dem mera överhuvudtaget. Saknar min gamla reparatör som har gått i pension. Sedan var det rostiga bromsrör och dålig handbroms också, men det är en annan del av historien.
Bilar är dyra i drift, men de är värda varenda krona!

Inga kommentarer: