29 juli 2010

Regnig kvällstävling och äcklig padda

Regning kväll. Tävling på Catharinas Agilitycenter. Inte någon större lust att åka, men hade lovat att hjälpa till. Ännu mera regn ju närmare jag kom. Är inte så förtjust i att köra när det är blött och halt p g a skaderisken men jag gjorde det ändå. Agilityklassen blev rena katastrofen. Elvira hade suttit länge i bilen medan jag hjälpte till med funktionärssysslor och då blev hon naturligtvis helt oregerlig när det äntligen blev hennes tur. Något positivt med det loppet då? Ja, slalom funkade. Hopploppet sedan gick jättefint. Nolla och vinst. Även denna gång gick slalom bra (båda gångerna körde vi högerslalom) men det jag är mest glad över är att hon tog ett bakombyte vid en böjd tunnel utan minsta tvekan. Det var den absolut största vinsten. Blöta och kalla kunde vi sedan åka hem.

Under tiden jag plockade ut ur bilen fick Theo och Elvira syn på en padda som hoppade på gatan. Snabbt var de framme hos den och Theo försökte bita den över ryggen. Gissar att han ångrar sig bittert nu. I princip omedelbart kräktes han och sedan har han ätit gräs och tuggat fradga. Man kan se att han inte är riktigt tillfreds med situationen. Trodde han hade lärt sig att de inte smakar gott eftersom han provat en gång tidigare.

2 kommentarer:

Åza sa...

Jätte stort grattis till vinsten! Jag såg att det gick mycket bättre andra loppet. Tack oxå för för att du lekte barntant åt mina underbart blöta små barn.

Vi ses på bruxan!
Kram Åza och Blöta Bobbo Bus

Ann sa...

Hogge och Uno smakade oxå på en padda härom v...mkt kräks blir det..