5 maj 2010

Träning hos Camilla Brundin



Har haft en jätterolig, underbar, härlig dag med mina agilityvänner. Den här gången har vi varit i Lannafors, straxt utanför Örebro, hos Camilla Brundin och tränat. Camilla är verkligen en inspirerande och rolig människa att träna för. Hade bara med mig Elvira och det är helt klart bäst när man bara har en hund att fokusera på. Framförallt när det inte handlar om så många timmar.

Elvira har varit jätteduktig, även om någon övning var líte väl svår med en tunnel liggande som ett U under A-hindret. Hon vill ju gärna vara nära mig och att då ta A-hindret på egen hand när jag var ganska långt åt sidan var lurigt. Jag fick hoppa över tunneln för att hon skulle fixa det. Det roliga med henne är att hon aldrig tröttnar. I slutet av träningspasset gick hon bättre än någonsin. Känns aldrig som om hon vill sluta, och inte jag heller för den delen. Tog förstås lite bilder av den fina miljön där vi var. Har också filmat lite med nya videokameran men just nu orkar jag inte ta tag i det. Ska göra det så fort jag får möjlighet. Nu ska jag stoppa in Elvira i duschen. Eller, jag vet inte, det känns lite taskigt när hon ligger här bredvid mig och snarkar.

Utsikt från Camillas och Gudruns altan



Camilla och Gudrun



Mera utsikt



Pandora, liten sötnos



Gick en promenad och vilken vy!


1 kommentar:

sandra söderqvist sa...

Ja, det var verkligen en kanondag uppe i Lannafors:-D Kul kul kul:-D
Vilka fina bilder du tagit!