2 maj 2010

Stockholm södra



Avrapportering efter dagens tävling. Mindre tävling utan elektronisk tidtagning och högtalare. Himla trist att inte höra om man fick fel eller vilken tid man hade. I vilket fall som helst var det ganska skönt när det inte var så jättemånga starter och det var också skönt att kunna ha bilen precis intill banorna. Perfekt när man åker utan tält. Vädret var också skönt och jag hade tur att få sitta med trevligt sällskap från Linköping:). Banorna var inte så jätteroliga tycker jag. Kan bero på att de var byggda för bakombyten och som ni vet är det inte det bästa för mig och mina vovvar.

Resultatmässigt då?
Elvira - inget vidare. I agilityklassen råkade jag trycka ut henne lite för långt vid gungan så hon ramlade av. Sedan på upploppet sprang hon och tittade på mig och rätt vad det var stod ett hinderstöd mitt framför näsan. Ops, det ramlade visst och vi tog oss inte över hindret på rätt sätt så det blev en disk. I hoppklassen krånglade slalom men annars gick hon ganska bra.
Stella - Nollade agilityklassen, kom fyra och tog sista pinnen så nu är vi i agilitytvåan:). I hoppklassen strulade slalom även för henne vilket gjorde att jag glömde göra ett byte vilket i sin tur gjorde...., ja ni förstår att det blev en del fel. Summan av kardemumman är i alla fall att vi har haft en härlig och rolig dag.



2 kommentarer:

Sofia sa...

Stort GRATTIS och tack för att du gör så roliga saker med Stella! Nu ligger hon på rygg i soffan, nöjd med dagen tror jag bestämt ;)

fantasi sa...

Jätte Grattis Maria o Stella/Marie o Vovvarna