13 maj 2010

Folksam cup, deltävling i Ånnaboda

Vid 7-tiden i morse hämtade jag Carina och hennes hundar för att dra iväg till Ånnaboda och tävla. Vädret var inte så illa så man kände att det var ok att åka trots allt. När vi närmade oss tävlingsplatsen var det så dimmigt att vi höll på att missa den. Plötsligt fick vi dock syn på en husbil, tvärbromsade, svängde och hamnade rätt:). Small och mediumklassens hopplopp hanns med innan regnet kom. Sedan regnade det mest hela tiden. Ingen av hundarna gjorde fantastiska lopp men helt ok. Inga placeringar, men det hade jag inte väntat mig i det här tävlingssällskapet. Många duktiga ekipage. När vi sedan skulle åka hem var allt precis dyngsurt. Fick lägga ut en presenning i bilen som vi kunde lägga allt blött på.

Var det en rolig dag? Jodå, men det är definitivt roligare när det är fint väder. Var det ett bra arrangemang? Absolut. Allt flöt på bra trots svåra förutsättningar och tävlingsplatsen var toppen. Till och med underlaget var bra, men det var förskräckligt halt i tunnlarna. Många hundar sladdade omkull där.

Hände det något mindre bra då? Ja, någon förare tappade humöret när hunden inte svängde åt rätt håll och bar sig riktigt illa åt mot sin hund. Usch, varför gör folk så? En annan förare var riktigt otrevlig mot en medtävlande. Fattar faktiskt inte hur folk bär sig åt. Är det så viktigt att vinna att man kan bete sig hur som helst? Jag är också en tävlingsmänniska med vilja att vinna, men jag hoppas jag aldrig glömmer bort att jag och mina hundar i första hand ska ha roligt och trevligt tillsammans.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en rolig utflykt!
Önskar min sega Pudel (inte råtta :)) Var intresserad av NÅGOT !!! Men icke här är det soffan som gäller :))

Trist med vädret :(
Ånnaboda är ju sååå fint annars .
Ska du dit i sommar på Spk lägret ?
Kram Jenny och Plextor

Maria sa...

Skulle jättegärna vilja åka på pudellägret, men känner att det är lite svårt att åka en hel semestervecka utan familjen. (Och de vill verkligen inte följa med;)) Någon gång i livet ska jag dit, vet bara inte när:)

Ska du dit?

fantasi sa...

det låter mysigt ändå.glömde bort cupen.Håller med det är tråkigt att vissa människor vuxna beter sig illa både mot djur o människor i form av avud o tjafs.men dom förstår väl inte bättre./kram marie ovovvarna

Unknown sa...

Det var verkligen inte trevligt att se föraren gorma på sin hund så den sprang av planen för att komma undan. Fy för honom...
Men visst hade vi trevligt trotts att vi var genomsura när vi kom hem :-D

Anonym sa...

Det är oförsvarligt att bete sig illa mot sin hund och andra medtävlanden.SKÄMMES!!!