5 april 2010

Chicken race, Katrineholm

Som jag skrev imorse kändes det inte jätteroligt att åka och tävla idag. Man förväntar sig inte snö och blask när det har varit så fint hela påskhelgen. Men, men, är man agilityfantast så är man. Det är bara att plocka ihop alla prylar, ta med sig hunden och åka. Tävlingsmässigt var det roligt men runt omkring var det kallt, smutsigt och ganska långsamt.

Fyra lopp blev det. Klarade alla utan att diska oss. Jättebra. Fast i ärlighetens namn var Elvira rätt speedad de första två och klart mera samlad de sista två. Första loppet innehöll bara tunnlar. Kul och fartigt och perfekt att börja med för att få utlopp för lite energi. Två vägringar blev det pga att jag inte riktigt hann placera mig som jag skulle. Kunde inte springa fullt för jag har sträckt mig i sidan och det kändes ganska tydligt. 7:e plats blev det i alla fall.

Andra loppet fick vi lite strul i slalom och en del hoppande på mig. Något mera var det också som jag inte kommer ihåg. Även här blev det en 7:e plats. Tredje loppet var vårt bästa. Elvira fokuserade mera på hindren än på mig och jag var grymt nöjd när vi kom i mål nollade och med en bra tid. En 2:a plats blev det här.

Sista loppet var helt ok, det med. Någon vägran vet jag att vi fick men slutresultatet har jag ingen aning om för vi åkte hem direkt när jag hade kört.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att dagens banor har varit lite konstiga. Tunnelracet var följsamt och fint men övriga banor hade en del konstigheter som man undrade en lite över. Trångt och snävt och lustiga svängar. Med liten hund drabbas man dock inte lika hårt som med large-hundar.

När vi väl kom hem var det bara att stoppa Elvira i duschen, för fy vad skititg och äcklig hon var.

Inga kommentarer: