2 april 2010

Ännu ett år



Så har man blivit ett år äldre:(. Tiden går fort faktiskt. I alla fall känns det så ibland. Fast ibland känns det sakta. Konstigt. När man var yngre och längtade efter att bli ett år äldre kändes det riktigt långsamt. Så är du ju inte nu för tiden precis.

Är riktigt dyngförkyld. Blä. Igår kväll orkade jag inte vara uppe för jag bara nös och nös och näsan rann som en kran. Gick och lade mig vid åtta-tiden och lyssnade på en bok. Gick bara upp för att gå en kvällspromenad med hundarna och göra mig iordning för kvällen.

Vaknade vid halv åtta imorse. Borde alltså vara ganska utvilad:). Men fy vad jobbigt det är att vakna med förkylning. Näsan ska fräsas, man undrar ju vart allt snor kommer ifrån, och halsen ska hostas igång. När det väl var klart tog jag hundarna på en härlig morgonpromenad. Solen lyste från en klarblå himmel. Fåglarna kvittade så glatt. Hundarna strosade omkring och njöt. Livet är rätt underbart i alla fall:).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu för tiden så går året så fort, vips så fyller man år igen. Annat var det när man var barn/tonåring då var det en evighet till nästa födelsedag. Grattis och ha en bra födelsedag!!!
Kram Lotta

fantasi sa...

GRATTIS GRATTIS/Marie o vovvarna