6 mars 2010

Hoppklassen

Den gick bättre än agilityklassen men inte jättebra direkt. Fick strul i slalomingången och sedan kom vi fel vid ett tillfälle, sprang ihop och Elvira hade ingen aning om vart hon skulle ta vägen. Resten av banan gick toppenbra. Jag tror vi hamnade på 11e plats. Hoppklassen hade några små klurigheter medan agilityklassen egentligen var väldigt enkel. Elvira borde ha klarat båda men i agilityklassen var hon knappt kontaktbar. Det är så tråkigt när hon slår över sådär men förhoppningsvis blir det bättre när hon får lite mera rutin.

När vi åkte hem var både Elvira och jag jättetrötta. Elvira rullade ihop sig i mitt knä och sedan sov hon som en stock hela vägen hem. Själv lyckades jag inte heller hålla ögonen öppna utan slumrade till då och då. Stackars Annette som fick köra utan mycket hjälp från min sida. Annette hade förresten en lyckad dag. Hon och Izz placerade sig på 5e plats i agilityklassen och på 4e plats med pinne i hoppklassen. Grattis säger vi till dem och även till Marie och Trollet som vann hoppklassen och tog pinne de med.

Inga kommentarer: