2 mars 2010

Lite av varje


Resan till Nacka gick bra förutom att jag är fruktansvärt irriterad på Hertz Biluthyrning/Rejmes i Söderköping. När jag hyr bil är en av de saker jag förväntar mig att det ska finnas spolarvätska i bilen. När då inforutan "Fyll på spolarvätska" visas blir jag inte på mitt bästa humör. Jag har normalt sett inte tid att stanna på vägen för att köpa spolarvätska och jag har absolut ingen lust att öppna motorhuven och krångla med en skitig bil. Detta är absolut inte första gången det händer. Ni vet en gång är ingen gång men.... och nu är det inte roligt längre. En annan sak jag förväntar mig är att vindrutetorkarna ska göra sitt jobb och inte bara grumla till rutan ännu mer än innan jag använde dem. Idag var det rätt skitigt på vägen och med förutsättningarna ovan var sikten ganska begränsad. Sjukt irriterande och ganska trafikfarligt!

Åkte sedan direkt till en föreläsning med Kenth Svartberg (känd hundtränare). Ämnet för kvällen var Belöningar. Väldigt intressant och absolut träffande. Jag är en värdelös hundtränare:). Låter inte hunden tänka själv utan visar/hjälper till alltför mycket. Skämt åsido, jag ska faktiskt försöka tänka på att vänta ut beteenden från Elvira istället för att hela tiden hjälpa henne tillrätta för att få henne att utföra det jag önskar.

Inga kommentarer: