3 februari 2010

Det tar ju aldrig slut


Nu vill jag inte ha mera snö. Jag skottar och skottar men vad hjälper det? Och vart ska man göra av snön egentligen? Det här är det snöigaste vintern jag varit med om känns det som. Sonen ringde förut och undrade om jag kunde komma och hämta honom inne i Norrköping för det gick inga bussar och skolan hade slutat tidigare. Men sedan hade jag tur för en annan förälder åkte och hämtade så då kunde han åka med där. Dottern kom också hem tidigare för det hade varit kaos i skolan. Vissa lärare hade inte kunnat ta sig dit. En del elever var inne i Norrköping för att titta på en konsert och sedan kunde de inte komma hem eftersom det inte gick några bussar.

Jag är otroligt trött idag för jag har nästan inte sovit något inatt. Theo har haft ont och inte kunnat komma till ro och då är det inte lätt för en själv att sova heller. Hans Metacam (smärtstillande) tog slut igår och det var väl typiskt att det skulle göra det samma dag som han fick ont. Hade ett recept på en ny flaska men inget apotek var öppet efter kl 20.00. Åkte till Sofia och fick en tablett Rimadyl istället (tack Sofia), men det verkade inte hjälpa såvärst.

Skottade fram bilen och körde till apoteket när de öppnade idag och var säker på att receptet fanns i datorn. Trodde jag, ja! Så var det inte, så det var bara att åka hem igen och börja leta efter pappersreceptet. Sedan till apoteket ännu en gång och så fick han äntligen sin medicin. Nu mår han i alla fall lite bättre och vi har till och med kunnat gå en liten rastningspromenad. Igår kväll och imorse gick det bara att ställa honom i en snödriva så han fick kissa typ. Lilla gubben vad jag tycker synd om honom när han inte mår bra. Han som har varit så himla pigg och glad länge nu.

1 kommentar:

fantasi sa...

hej maria tack för hjälpen.
grattis till dej o elvira,pinnen i linköping,