14 februari 2010

Volvo?


Började dagen med en härlig morgonpromenad. Solen ville nästan bryta igenom molnen. Välplogade fina gångbanor. I det närmaste vindstilla. Skönt. Sedan var det dags att åka med dottern på handbollsmatch i Linköping och när vi ändå var där blev det ett IKEA-besök för äntligen hade de fått hem den CD-hylla som vi har väntat på. Stressade hem för att åka på årsmöte på Bruksa. Elvira fick följa med och leka lite med Malva. Lycka förstås. Årets arbetsmyrapris var hundprylar från Limex. Jag valde ett vintertäcke till Elvira. Ungefär 120 timmar lade jag på bruksa-arbete förra året.

Sedan till det mest spännande idag. En titt på en Volvo V40. Är lite sugen på att byta bil till sommaren eftersom min Golf inte har någon AC. Gillar egentligen Golfen massor och den har varit i princip problemfri under de snart 2 åren jag har haft den, men planen är att tävla en del den här sommaren och då är det skönt med AC. Gillar Volvo och V40 är lagom i storlek så jag kommer förmodligen att slå till. Hade som sagt tänkt vänta till våren-sommaren med att köpa, men ett tillfälle har dykt upp och då är det väl inte mycket att tveka om antar jag.

Inga kommentarer: