21 februari 2010

Älskar agility

Fasen vad kul det är att träna agility. Det spelar ingen roll att det är -15 grader ute och massor av snö. De sanna agilityentusiasterna från Söderköpings Brukshundklubb samlas för träning i alla fall. Tur att det finns ridhus. Fast idag kändes det lite läskigt när man har läst om så många tak som har rasat in på liknande byggnader.

En klass 3-bana byggde vi ihop idag också. Sin vana trogen var Elvira vild och galen till att börja med. Hon är för gräslig med att bita mig i hasorna så jag fick säga till henne på skarpen. Hon bryr sig inte överdrivet om tillsägelser men lite bättre blev det i alla fall. Efter några varv kändes hon lite mera kontaktbar och jag är väldigt nöjd med henne:). Hon tog bakombyte på hinder riktigt bra idag, men vid gungan fungerade det inte. Hon snurrade runt och kollade vart jag tog vägen och någon gång trillade hon till och med ner. Det är bara att fortsätta träna.

Har hunnit med att bada och klippa Elvira idag också. Känner mig som den elakaste matten i världen när det är så kallt men nu kunde det inte vänta längre.

2 kommentarer:

Carina o CO sa...

Vi är bäst som trottsar kylan och snön... är det söndag ska man träna gility ;-)

sandra, nova, freja sa...

fyy vad kallt -men kul:-D Härligt att se hur Elvira blir säkrare och säkrare för varje träning:-) Tycker det flöt på så fint, efter tillsägelsen om att inte bita i benen! Heja:-)