23 januari 2010

Skridskotur


Nu är det plogat igen, på kanalen alltså. Så idag blev det att ta fram skridskorna. Jag, sambon och Elvira åkte fram och tillbaka mellan Tegelbruket och Mem. Jag gjorde en megamiss när jag tog på Elvira vanligt halsband och täcke. Hon behövde verkligen inget täcke och sele hade helt klart varit att föredra, för hon drog mig stor del av tiden. Orutinerat. Men det är kanske inte så konstigt för någon rutinerad åkare är jag definitivt inte. Skulle idag försöka åka på Ninas gamla skridskor, alltså som jag skulle kalla killskridskor. Det gick inte så bra så jag bytte till mina gamla hederliga med taggar fram. Måste ha dem både för att ta fart och kunna stanna:). De flesta som åker på kanalen har sådana där fina långfärdsskridskor men det funkar med vanliga också.

Inga kommentarer: