2 januari 2010

Pulkaåkning

Dottern, jag och sambon åkte en sväng in till stan idag. Sambon lite tveksam eftersom han vet att det brukar ta alltför lång tid innan vi andra är färdiga för hemfärd;). Det var reastart på JC så där blev det jeansshopping. Ett par till sambon, ett par till sonen och ett par till mig. Även lite annat blev inhandlat. På hemvägen skulle vi förbi vännen Maria och där blev vi bjudna på middag. Hur snällt som helst och fatta hur mycket man uppskattar sådant. Tusen tack!

Hemma igen var det dags för hundpromenad och när vi kom hem därifrån kände jag att det måste hända något roligt för dem så jag bestämde mig för att åka lite pulka. Det brukar gillas. Dottern ville också hänga med så vi gick till en liten backe i området. Hundarna var heltaggade och sprang som tokar efter oss. Blir livrädd att Theo ska få ont när vi gör sånt här men man kan ju inte bara vara förskiktig med honom hela tiden, då blir livet inte värt att leva. Man måste ha kul också. När han inte ville springa längre hittade han en snökoka som han krafsade på som en galning och busade med. Det var roligt ända tills han började blöda på tassen. Då gick vi hem. Det var ingen fara med tassen så båda hundarna var nöjda och glada. Får göra om det igen någon annan dag.

Inga kommentarer: