9 december 2009

Fyra hundar!!!

Grabbarna

Körigt värre idag. Upp och hoppa vid halv åtta. In i duschen eftersom vattnet skulle stängas av sen. Ut med hundarna. Sen klippning av Elvira. Det tog nästan två timmar! In till stan och hämta Stella. Rufus fick också följa med. Och mina hundar såklart.
Då blev det fyra. Inte van vid så många. Lurigt när man skulle promenera med koppel på alla. Lurigt att ha dem lösa med för de var så speedade och for omkring åt alla håll. Sedan agilityträning.

Annette hade med sig en kul hoppbana. Körde först Theo. Min fina pojke vad duktigt han var. Sedan Elvira. Hon kunde också fast lite övertänd såklart. Sedan Stella. Oj, vad hon var galen. Tog alla hinder hon kunde komma åt, även de jag inte hade tänkt mig. Men kul var det. Inte konstigt om hon var lite tossig efter att ha varit hemma med valpar i åtta veckor. Sist men inte minst var det Rufus tur. Har inte kört med honom på jag vet inte hur länge. Men han kom ihåg vad man skulle göra. Kul hade han killen.

Tjejerna

Tillbaka till stan med Rufus och Stella. Hem. Hoppades maten skulle vara färdig för sambon är också ledig idag. Drömma kan man. Han hade också haft fullt upp så jag kastade i mig en macka så länge. Ut i trädgården och räfsa löv och ta hand om rabatten inför vintern. Ja, jag vet att man skulle ha gjort det för länge sedan, men det har inte blivit av. Nu är det i alla fall klart. Skönt. Duschen igen. Handla. Fixa mat. Äta. Blogga. Och nu ut med hundarna. Sen slappa lite kanske.

2 kommentarer:

Sofia sa...

Tycker det var lite gulligt med ett pojkfack och ett flickfack i bilen... ler. Stella-bus är lite speedad nu efter valpar och tristess... Nu är det dags för henne att få leva livet och skutta runt på banan igen.

Sofia sa...

Och just det... fyra hundar är väl rätt normalt ;)