31 december 2009

En dag för eftertanke

Idag är den sista dagen på 2009. När jag ser tillbaka på året som har gått har det naturligtvis varit väldigt mycket roligt som har hänt, men tyvärr också en hel del tunga och tråkiga saker (mycket som jag inte vill skriva om här).

Men vi kan ju titta på det hela hundmässigt och det allra roligaste har så klart varit Elvira. Ett riktigt litet yrväder som verkligen med liv och lust vill vara med på allt man ber henne om och lite till. På agilitybanan är jag säker på att vi kommer ha mycket roligt framöver. Än så länge har vi inte nått så stora framgångar, det har mest varit träning, men under 2010, då ni, då ska vi visa vad vi kan:).

Theo har haft ett mindre roligt år. Vi började med en ridhustävling i januari men det blev tyvärr också hans allra sista tävling, då det senare framkom att hans kropp inte längre håller för agility. Han är visserligen 10 år men det är väl ingen ålder på en dvärgpudel? Nog hade vi hoppats på ett par år till på tävlingsbanan. Nu är det som det är och han får vara en glad pensionär som följer med som sällskapskille. Glad.... Lite bister kanske:).

När det gäller hundar och agility får jag väl också räkna in Stella. Hon började säsongen bra men sedan var det meningen att hon skulle paras och ha valpar under sommaren så jag varken tränade henne särskilt hårt eller räknade med henne under tävlingssäsongen. Det blev dock inte riktigt som planerat så helt plötsligt hade jag en tävlingshund. En inte alltför intränad tävlingshund:). Vi körde på i alla fall och lyckades ta ett par pinnar:). När vi sedan var på gång som bäst då var det dags för ett nytt parningsförsök som också lyckades. Alltså sluttävlat för säsongen. Nu är mammatiden över för Stella och hon kan åter bli min tävlingshund. Tyvärr är det lite mycket kyla och snö just nu så vi får ta tag i det under våren.

Nu har jag inte tid med det här mera. Måste fixa lite inför kvällen.

Gott Nytt År till er alla. 2010 ska bli ett toppenår. Det har jag bestämt!

Inga kommentarer: