8 oktober 2009

Vill inte vara hemma

Det är för pestigt hemma just nu. Man vill inte vara där överhuvudtaget. Det sågas och bankas och är ett förskräckligt liv. (Just det, jag har ju glömt att skriva att det inte var fukt under huset så vi kunde alltså jobba vidare med toaletten.) Det luktar jättestarkt av trä och damm och gammalt hus och gud vet allt. Jag längtar verkligen efter att allt ska blir färdigt. Man kunde ju tycka att det skulle vara skönt att gå ut istället, men i spöregn är inte det jättekul heller. Men, men i helgen är det meningen att taket ska bli färdigt och sedan får vi hoppas att toan går skapligt snabbt också. Det blir ju fint när det blir klart förhoppningsvis:). Imorgon får hundarna följa med till jobbet så det slipper vara hemma i eländet. Idag var de hos grannen, min underbara snälla granne. Tusen tack.

Vet ni vad jag åt för smaskigt till lunch idag??? Rotmos och fläskkorv hos min mormor och det var jättegott. Tack mormor.

Inga kommentarer: