26 september 2009

Tävling i Katrineholm


Dagens tävling har gått i långsamhetens tecken. Det är något helt otroligt hur en liten tävling kan ta en hel dag. Hade räknat med att vara hemma lite skapligt men istället var vi inte hemma förrän vid 17.30-tiden. Förutsättningarna för att det skulle bli en snabbt avklarad tävling fanns där, ganska få starter, både agilitybanan och hoppbanan färdigbyggda (fast man inte körde samtidigt), gemensam banvandring för alla storlekar, men ändå lyckades de inte få någon fart på arrangemanget. Hoppas verkligen att det inte kändes så hos oss förra helgen.

Men, men - nog klagat. Det fanns bra saker också, t ex bra banor och det är ju inte fy skam. I agilityloppet gjorde Elvira ett riktigt bra lopp:). Tyvärr hoppade hon av kontaktfältet på balansen och då bestämde jag mig för att ta tillbaka henne vilket innebar en disk. Jag känner dock att jag redan nu måste markera att det inte är ok att skippa några kontaktfält. I hoppklassen sedan var hon rätt trött efter en lång dags väntan så där orkade hon inte riktigt hålla ihop. Vi gjorde inget bra lopp men gick ändå en ren nolla vilket jag tror är första gången så det var ju roligt i och för sig. Kostigt att ett bra lopp kan leda till disk och ett dåligt lopp till en nolla:). Det blev i alla fall en femteplacering så vi fick en fin rosett och en IKEA-pall i pris.


Det här var vår sista officiella tävlingen för säsongen så nu blir det ganska lungt framöver. Har ÖM den 17 oktober och Adventshoppet den 5 december att se fram emot.

Kulturnatt i Norrköping.....nej, jag orkar nog inte det. Blir troligtvis tv-soffarn ikväll. Nu med dottern för att köpa lite smarrigt lördagsgodis.

2 kommentarer:

sandra,nova,freja sa...

Ja, agility är ju lite "roligt" så -man kan vara så nöjd över en disk o missnöjd över en nolla. Bäst är ju när man sätter en nolla o dessutom är nöjd;-)
Vilka fina täcken vovvarna har!! Varifrån kommer de?

Maria sa...

Sytt själv. Tyg från Jofotex i Söderköping.