24 augusti 2009

Elviras rosettskörd



Måste bara skryta lite grand med Elviras resultat i Tranås igår. Fyra lopp blev en andraplats, två femteplatser och en tiondeplats. Inte någon disk!! Jag är så stolt över henne. Åkte till Tranås trots att jag mådde skit (ont i magen) för jag ville så väldigt gärna tävla. Framförallt var det Stella jag hade förhoppningar om. Elvira är ju egentligen bara med för att jag ändå åker med Stella. Ja, nu har jag ju inte tränat med Stella mer än någon enstaka gång sedan vi tävlade i början av juli, så hur jag kunde ha några stora förhoppningar om fantastiska resultat vet jag inte:). Så blev det inte heller. Två disk och två typ 25:e placeringar eller något. Träning är färskvara. Jag måste komma ihåg det. Men vi får nya chanser. Nu i helgen åker vi till Flen.

Kom i alla fall hem som ett vrak igår och det slutade med att jag blev hemma från jobbet idag för jag mår fortfarande inget vidare. Suck. Det blir nog bättre imorgon.

1 kommentar:

Maggan sa...

Grattis till Elviras kanonresultat! Va' roligt med 2 Dandy-Lion's hundar som gör bra ifrån sig! Och tack snälla för grattishälsningar - Esther och jag njuter av vinsten, men man får en aning prestationsångest...:)! // kram Maggan och pudeltjejerna