30 augusti 2009

Tävling i Flen


Jodå, visst åkte vi till Flen idag. Liten trevlig tävling med bra banor. Stella gick mycket bättre den här helgen än förra. Tyvärr fick hon snöpliga 5 fel både i agilityklassen och hoppklassen. Agilityklassen retade mig mest. Vi var felfria fram till näst sista hindret, gungan. Det var en sådan där dålig gunga så Stella hoppade av den innan den hade gått ner ordentligt = 5 fel. Hon är ju normalt sett grymt säker på kontaktfälten så det var riktigt, riktigt trist. I vilket fall som helst hamnade vi på fjärde plats i båda loppen.

Elvira blev också fyra i agilityloppet men diskade sig i hopploppet. Jag orkade inte riktigt vara där för henne och visa tydligt på varje hinder så det får jag ta på mig. Ärligt talat var jag helt skakig efter första loppet och undrade i mitt stilla sinne om jag verkligen skulle klara att köra några flera, men efter lite vila så gick det:). Man kan allt man vill, eller... Theo supportade efter bästa förmåga. Jag tror han tyckte det var kul att följa med idag.

1 kommentar:

Carina o Co sa...

Grattis till rosetterna! Det kändes trist att inte kunde hänga med er idag.