13 juli 2009

Med regn kommer överraskningar

Som att det regnar in i garaget/förrådet t ex. Igår bar det iväg till Byggmax för att köpa grejor att lägga om taket med och idag jobbar sambon på så mycket det bara går. Själv ska jag åka med mina vänner till IKEA. En av dem ska flytta till ett radhus och behöver köpa lite grejor. Jag ska försöka att bara vara sällskapsdam och inte handla en massa. Var på stan med dottern igår och gjorde av med pengar så jag ska fråga mig själv - behov eller begär - för varje sak jag blir sugen på att köpa:). Har varit duktig och fixat maten till familjen så de bara kan värma när de blir hungriga. Nu ska jag gå ut med hundarna också se de inte behöver tänka på det.

Just det, jag måste ju också berätta att vi har tagit in en offert på att lägga om taket på huset (inte bara garaget som behöver fixas) och att helkakla vår gästtoalett. Totalsumman i offerten hamnade på 167.000!!! Jag höll på att svimma. Vet förstås att det är dyrt att leja bort arbeten men att det skulle bli så dyrt trodde jag inte. Kanske runt 100.000, men inte så mycket mer. Vi ska såklart ta in fler offerter innan vi bestämmer oss. Det är bara det att det är så himla svårt att få tag i någon som har tid att göra det. De flesta svarar ju inte ens i telefonen. Suck.

Var förresten och tränade på Bruksa igår. Det gick inget vidare. Elvira hade massor av annat i huvudet och var inte med mig som jag önskade. Måste nog gå tillbaka lite i inlärningen och bara träna jätteenkelt. Det roligaste enligt Elvira var att få röja runt och leka med Okki.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahhaa känner igen mig totalt i att "bara" vara sällskaps dam ..
Har en förmåga att handla mest :)
Usch vad dyrt med kaklet och takläggningen !!!
Känner ni ingen som kan jobba vid sidan om?
Brukar bli billigare .
Vi skulle vilja göra en finare infart men det får vänta .
Kan bara hålla med om vilken bra vecka vi valde att åka iväg:)
Vi brukar ha otur med vädret men nu kollade vi när regnet var på G...
Vad duktig du är som tränar och styr ! Själv är jag oense med Maja som inte "fattar" ens vardalig lydnad just nu Grrrr.'
Kram Jenny