25 juni 2009

Nyttig insikt

Onsdagar är numera utpekade som träningsdagar så med förhoppning om flera träningskamrater åkte jag till Bruksa igår. En trevlig träningskamrat dök upp så vi byggde en bana som vid banvandring kändes ganska enkel:). Det visade sig sedan att den ändå var lite klurig och framförallt bestod den till största delen av högerhandling.

Jag har visserligen tidigare känt att Elvira är lite svårare på den sidan men kanske inte uppfattat att det är så otroligt stor skillnad i jämförelse med den vänstra. Hon bjöd inte mycket framåt och vid tunnlarna fick jag nästan stoppa in henne för att hon inte skulle springa förbi. När jag sedan vände på delar av banan och körde vänsterhandling var det som en annan hund. Då sprang hon på, tog tunnlarna utan problem och behövde inte alls samma stöd. Så, som sagt, det var en mycket nyttig insikt. Lite konstigt känns det att det är så stor skillnad. Med lydnadstränade hundar är det här ganska vanligt men Elvira är inte lydnadstränad och när jag går promenader går hon lika mycket på höger sida som på vänster sida. Men, men, det är bara att träna vidare.

Stella var tyvärr inte hemma så någon träning för henne blev det inte och Theo fick stanna hemma och vila sin rygg.

Inga kommentarer: