29 juni 2009

Lite av varje

Simmade med Theo i Norsholm idag och nu har vi bara en gång kvar. Beslutade i samråd med Marie att spara den gången till efter sommaren för att kunna göra en uppföljning då. Köpte en flytväst för att kunna simma honom i sjöar under sommaren. Förhoppningsvis ska det väl snart vara tillräckligt varmt. I annat fall får jag köpa ett frisimkort.

Missade tyvärr instruktörsmötet på Bruksa men jag hoppas jag slipper ha kurs i höst. Jag känner att det räcker att hålla kurs en gång om året. Man har så mycket annat att lägga tid på också.

Åkte med Elvira till Bruksa för att träna. Fortsatte prioritera högerhandling och slalom. Träffade Sandra med Ezzy och Ella där. Ella (sheltie) och Elvira hade riktigt kul tillsammans.

Har tittat igenom PMet till Kanonsabotören. Klass 1 startar först, Stella redan vid 08-tiden. Men om vädret ska fortsätta vara såhär varmt är jag bara glad att vi startar tidigt. Då får man åtminstone köra något lopp innan det blir alltför varmt. Långa dagar blir det i alla fall för funktionärerna. Första klassen har banvandring kl 07.30 och sista klassen vid 21-tiden. Det har pratats om färre antal starter i år eftersom tävlingen går samtidigt som landslagsuttagningen (kommer inte ihåg vart det var). Det var i alla fall 86 starter i agility 1 Large och 50 i medium. Inte så lite alltså:).

Inga kommentarer: