31 maj 2009

Mors dag

Började mors dag med en kort promenad med hundarna. Theo kändes lite stel och tråkig idag. Han är dock väldigt värmepåverkad så kanske var det bara att han inte hade lust helt enkelt. En stund senare ringde en vän och frågade om jag ville följa med på en skogspromenad. Hon var nämligen hundvakt åt sin grannes cocker spaniel. Elvira och jag hängde naturligtvis med. Vi gick 5:an i Petersburg (fuskade lite på slutet) och det var jätteskönt, trots värmen:).

Hastade sedan iväg till Åtvidaberg för att köpa "nya" soffor till vardagsrummet, IKEAs modell Vreta i mörkbrunt skinn. Det blev jättebra. Har länge tänkt köpa nya soffor men vi kommer aldrig till skott och när jag fick se en annons med de här så slog vi till. Hann inte med att laga mat så det blev kebabrullar till familjen innan vi snabbt åkte vidare in till Norrköping för att fira mors dag med min mamma, mormor och bror.

Sedan hem igen och fixa lite i trädgården och enligt dotterns önskan sätta upp studsmattan. Vi hade hoppats slippa den i sommar men nu är den på plats:).
Mors dags-present då? Jodå, mina barn hade inte glömt bort mig. Jag fick en blomma och en ask med chokladhjärtan från mina små änglar <3.

1 kommentar:

sandra,nova,freja sa...

Vad kul med nya soffor:D

Ja, nu känner jag mig jättepeppad efter kursen, tänk om man fick gå kurs jämt;)

Ni har absolut inte peppat mig fel -peppa på för guds skull:d Det är jag som har tänkt fel kring hur jag ska få fram ett jädrar anamma -men nu hoppas jag att jag tänker "rätt":)

Ska du till åtvid på onsdag o tävla?