7 februari 2009

Ledsen:(

Inatt skulle Theo hoppa upp i min säng men något gick fel och han pep förtvivlat. När jag försökte ta i honom bet han mig i handen. Han hade jätteont någonstans och jag visste inte var. När jag sedan lyfte honom och försökte känna på honom pep han igen men det visade sig att han i alla fall kunde stå på benen. När vi sedan gick och la oss igen kunde han inte koppla av utan låg och skakade hela tiden. Så fort han försökte ändra ställning gnällde han av smärta. Han ville inte ens ligga kvar i min säng och det vill han normalt sett alltid.

Han gick istället in och la sig hos min dotter och där var han sedan resten av natten. Hon har inte fått sova mycket för han har gnällt och skakat mest hela tiden.
Ringde till Norsholm imorse och fick en tid kl 10.00. Veterinären kände igenom honom och tittade på hur han rörde sig. Det visade sig att smärtan satt i höger bog. Nu har han fått smärtstillande och ska vara i stillhet ett par veckor. Efter det ska vi på återbesök. Får hoppas att han blir bättre. Det känns som om det är något med honom hela tiden nu. Ont här och där och dessuom sårskorpor i nacken som aldrig ger med sig riktigt.

Agilityn kan vi nog säga adjö till nu i vilket fall som helst. Kroppen verkar inte hålla längre. Bakknäna var inte alls bra nu när vet kände igenom honom och han är riktigt dåligt musklad. Antagligen p g a att han belastar fel. Veterinären rekommenderade simträning och det vore såklart bra om vi kan komma igång med det när han mår lite bättre.

Som pricken över i blev min bil påbackad igår på parkeringen på jobbet. Som tur var hörde den som hade gjort det av sig till mig på kvällen så det ordnar sig väl. Det går att köra med bilen så det är ingen jättepanik men vänster framskärm är rejält tillbucklad så jag måste kolla med någon plåtverkstad som det går att fixa till eller om den ska bytas ut. Får hoppas att inget mer trist händer. Ska nu åka med Elvira till skogen så åtminstone hon får ha lite kul.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har tänkt på dig ikväll och tycker att det som hänt med Theo är riktigt trist.

Kramar
Carina & Co

Anonym sa...

Näe, fy vad ledsamt:( Det är verkligen inte roligt när hundarna inte får må bra. Jag vet hur det är! Hoppas Theo snart mår bra och att allt är helt i bogen -och resten av kroppen;) Vi tänker på er!

Anonym sa...

Nej men stackars Teo och matte. Jag ska hålla tummarna för att det blir bra! Vad såg de på röntgen av bogen? För de röntgade väl? Tänker på er! Kram