11 februari 2009

Busiga hundar

Ledig idag. Jag gillar verkligen mina lediga onsdagar. Lite sovmorgon och sedan gott om tid för promenad. Tog hundarna på enskilda promenader och sedan gick vi ut på tomten för att busa lite. Även där måste jag ha dem enskilt nu.

Började med Elvira som for omkring som en galning. Tränade lite tunnel när vi ändå var i farten. Bytte sedan hund och tog ut Theo. Även han var hur busig som helst. Han som bara ska ta det lugnt och inte belasta bogen fick pudelfnatt och sprang runt, runt. Var tvungen att stoppa honom genom att locka med godis. Lite kan han väl få busa men inte på det sättet:). I alla fall blir jag glad av att se honom sådär glad. Även han fick springa lite genom tunneln. Elvira höll på att krafsa sönder fönstret på altandörren i sin iver att få komma ut och vara med. Var tvungen att byta hund igen sedan så hon fick fara omkring lite till.

Nu sitter vi alla i soffan och slappar en stund innan vi ska in till stan och fika hos min mormor.

Inga kommentarer: