17 januari 2009

Tripp, trapp, trull...



...har varit i Åtvidaberg på agilitytävling.
Tripp = Stella gjorde två fina lopp. Det första utan hinderfel men med lite tidsfel. Det räckte till en 12:e plats. I det andra loppet diskade vi oss. Det var en lite svårare bana men det snöpliga var att vi inte diskade oss på någon direkt svårighet utan hon slank bakom ryggen på mig och tog fel hinder. I övrigt gick hon toppenbra. Jag hade räknat med att hon skulle vara helt vild och galen eftersom vi inte har tränat på jättelänge, men hon var hur fin och följsam som helst. Det bådar gott inför nästa helg.

Trapp = Elvira har inte tävlat men tränat på att vara i tävlingsmiljö. Mycket spännande fanns att se och uppleva. Hon uppskattade tillgången på hästbajs mycket och hon passade på att utnyttja Stella som lekkamrat.

Trull = Theo gjorde också två bra lopp men diskade sig tyvärr i båda:(. Första loppet borde vi verkligen ha klarat. Vet inte hur jag kunde klanta mig så otroligt att det ledde till en disk i sista kombinationen, men så blev det. Andra loppet var som sagt lite svårare och vi gick såklart rakt i fällan. En tunnel som skulle tas från "fel" håll. Han var i alla fall pigg och glad under loppen vilket känns som det viktigaste när det gäller honom.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte på er flera gånger idag när jag jobbade... önskar att jag också varit ledig. Men nästa vecka är det min och Kajsa´s tur att tävla.
Kramen
Carina & Co

Anonym sa...

Hallå! Är de tre pudlar i familjen nu? :) Ses vi på lördag i Linköping?
Hälsningar Mikaela oc.