29 januari 2009

Leta godis

Brukar gömma godis hemma och låta Theo söka efter det för att aktivera honom lite. Han är ju extremt godisfixerad och alltid med på noterna. Så också idag. Elvira däremot, undrade vad jag ville att hon skulle göra:). Måste göra det väldigt enkelt nästa gång och ta lite godare godis till henne. Idag var det bara lite torftigt allergifoder och det var väl inte mycket att anstränga sig för tyckte hon:).



På tal om allergifoder så kan jag berätta att det än så länge inte har gjort någon skillnad för Theos sårskorpor i nacken. De är fortfarande kvar och det har inte blivit ett dugg bättre. Det känns så himla jobbigt att det aldrig blir bra och att ingen vet vad det är. Jag blir helt nojjig så fort någon av hundarna kliar sig lite. Speciellt Elvira för då tror jag att det är något som har smittat även henne.

Idag var det äckligt väder igen. Det är inget roligt att behöva spola av hundarna var och varannan dag. De ser helt ovårdade ut. Elviras nos behöver verkligen klippas men min maskin som jag har till Theo funkar inte på henne. Jag måste istället köpa ett nytt skär till Ostern för det kortaste skäret jag har klipper inte tillräckligt kort. Måste bara ta reda på vilket skär som är lagom först.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha, Det där med att gömma godis, och sen leta upp det. är det något som ofta förekommer i er familj...M A R I A?

*ler*

/Hälsenor
Magsnus

Maria sa...

Absolut:-). Jag själv kan alla gömställen:-).