8 januari 2009

Jobba igen

Igår var det dags att börja jobba igen vilket innebar nya rutiner för Elvira och för mig. Jag gick upp en halvtimme tidigare än vanligt för att ha möjlighet att gå en ordentlig morgonpromenad. Theo undrade vem som hade skrämt upp mig så tidigt:). Han bemödade sig inte ens med att titta upp från sin bädd. Det blev alltså först en promenad för mig och Elvira och sedan hämtade vi upp Theo för vår ordinarie morgonsväng.

Dottern var fortfarande ledig så efter att vi hade åkt till jobbet och sonen till skolan blev hon väckt av Elviras ylande. Som tur var höll det inte på särskilt länge. Resten av dagen fungerade fint.

Började även den här dagen på samma sätt med Elvira på långpromenad och Theo på en kortare. Idag har jag också testat att sätta igång webbkameran via msn för att kunna se och höra vad som händer därhemma. Just nu är det lugnt. Gissar att hundarna är inne hos Nina (jag ser inte alla rum). Imorgon är första dagen som ingen är hemma och då ska det bli spännande att se hur det går.

Inga kommentarer: