5 januari 2009

Bad, klipp och skrivna papper




Igår kväll badade jag Elvira för första gången. Hon var hur snäll som helst. Så även när hon fönades. Anledningen till badet var att hennes ägare Kristina Sahlström, Dandy-lion's kennel, skulle komma idag och jag ville ha lite hjälp med klippningen. Jag har ju redan från början tyckt att Elvira har haft lite för mycket päls för att jag ska känna mig bekväm. Så klippning blev det och jag tycker hon blev jättefin.

Nu har vi också skrivit på fodervärdsavtalet så nu är det alltså bestämt att Elvira ska stanna hos oss:). Kul, kul. Hur härligt det än är med lite kyla och vinter så längtar jag till våren och agilityträningen. Det ska bli så himla kul med en ny hund att träna. Fram tills dess har vi en hel del annat att jobba på så egentligen kanske det är tur att det är några månader kvar.

Inga kommentarer: