10 december 2008

Oj, oj, oj... Efter...


Hjälp vad har jag gjort. Det fulaste jag vet är pudlar med spinkiga ben... och nu har jag själv en. Fick ett utbrott på min utslitna sax när jag skulle försöka klippa benen. Tog maskinen och körde med 4:ans skär även på benen. Vackert är det inte men säkert praktiskt. Jag får trösta mig med att det snart växer ut igen. Tog faktiskt även tassarna idag. Det var en tuff fight men jag vann:). Det såg ganska roligt ut innan jag hade gjort det. Benen var som pinnar och tassarna jättestora.

Gick en sväng i skogen efter klippningen. Fick för mig att jag bara skulle gå rätt ut istället för att följa någon stig. Theo var skeptisk. Tittade undrande på mig och följde med i sakta mak. Annat var det när vi vände hemåt igen. Då gick han lååångt före.

Ikväll skulle vi ha åkt på rallylydnaden men jag fick ställa in p g a att Theo har några konstiga sårskorpor som inte vill försvinna. Ringde veterinären igår och de tyckte inte att jag skulle låta honom träffa andra hundar ifall det smittar. Det kunde kanske vara rävskabb. Ska dit imorgon så får vi se vad som händer.

Nu tillbaka till lussekattsbaket!

Inga kommentarer: