22 juni 2026

Degerfors

Ella och jag gjorde en sådan där lite galen agilitytripp igår. Vi hade fått efteranmäla till två lopp i agilityklass 2 i Degerfors. Totalt fem timmar i bil (tur och retur) för att springa 2*40 sekunder ungefär 😅 Första loppet gick fint, vi nollade och vann 🎉💕 Därmed var resan helt och hållet värd mödan 👌. Andra loppet nollade vi också men det var i långsammaste laget så det räckt inte till vinst och då blev det ingen pinne 😊 Men det var inte viktigt för i och med pinnen i det första loppet är vi nu helt klara i klass 2 (om vi vill) 😃. AgD1, AgHD1, AgD2, AgHD2 Zhinzimbas Golden Surprice Candy, bästa lilltjejen🤩💕

Uploaded Image

20 juni 2026

Midsommar

Midsommargolf och lunch på Bråvikens golfklubb 😃 Sedan hem till oss. Jordgubbspinsa och bubbel, grillat och smarrig jordgubbsefterrätt 🌸🇸🇪 Magen är mer än mätt 😂 Makalöst bra väder ☀️ Fin midsommar med bästis M och J 🥰

Uploaded Image

14 juni 2026

Simkort

Bestämde mig för att köpa säsongskort på badet i år. Första simpasset om 1000 m är nu avklarat. Det känns som en rörelse som kan vara bra för min onda sätesmuskulatur och ett bra komplement till mitt stegmål och till löpträningen 😃 Stegmålet förresten, dvs minst 12000 steg/dag i ett år, har jag nu hållit i under 344 dagar 💪. Inte långt kvar till målgång 😊

Uploaded Image

13 juni 2026

Diplom

Dagen bjöd på tre hoppklass 2-lopp med Ella Bella Bus i Norrköping 🥰 Det var riktigt regnigt och ruskigt men Ella gick som tåget trots sin mattes haltande löpning 😃 Tre nollade lopp gav tre vinster, med pinnar, och därmed diplom och titel ⭐️⭐️ Glad och stolt är jag över min pyttelilla guldhund ❤️

Uploaded Image

Änglar

Fick den här bilden av Anna. Fem änglahundar som fattas oss 👼När man ser dem på bild, så unga och fina är det så svårt att förstå att de inte finns mera ❤️❤️💙❤️❤️ Men jag gläds åt att vi fick ha så oerhört mycket roligt tillsammans med dem 😍 Vilka äventyr de tog oss på 🥰

Uploaded Image

1 år sedan

Idag för ett år sedan fick hon vandra över regnbågsbron 😢 Älskade Arya, vad du är saknad ❤️

Uploaded Image

11 juni 2026

Studentfirande

Så var det dags för barnens yngsta kusin att ta studenten 🇸🇪🎉 Vädret höll sig i schack under utspringet och flakåkningen, men trädgårdsfirandet blev ganska regnigt tyvärr. Oturligt när de hade dukat och fixat fint 💙 Men det löste sig bra ändå och studenten själv verkade nöjd och glad vilket ju är det viktigaste 😃 Nu lär det dröja länge innan vi ska på studentfirande igen. Näst på tur är barnbarnet och han döptes ju precis 😅

Uploaded Image

9 juni 2026

Dopdags

Uploaded Image

I söndags bar det av till kyrkan för då var det dopdags. Vi ägnade förmiddagen åt att smycka lokalen, och duka till fika. I kyrkan var gullkillen på gott humör genom hela dopet och efteråt tyckte han det var roligt och spännande med allt som hände. Han hade en toppendag helt enkelt och vi med. Vi var riktigt trötta när vi kom hem efter att vi hade hjälpts åt med städningen. Ännu tröttare var jag efter att dessutom ha åkt till klubben för att plocka bort hinder då planen skulle klippas på måndagen :)

Skador som bråkar

Uploaded Image

Det här med att bli gammal är ju inget kul. Kroppen ställer till det och vill inte riktigt detsamma som jag vill. På en agilityträning för snart två veckor sedan sträckte jag mig i baklåret på vänster ben. Det var inte skönt :( Det ledde till att jag fick ställa in den helgens tävlande. Jag har också ont i sätesmuskeln på höger sida och har haft det mer eller mindre i flera år. För närvarande är der mer av det onda. Jag vill ju både löpträna och träna agility men just nu ligger det mesta nere. Sträckningen känns i alla fall bättre nu tack och lov.

Men inte bara jag är skadad. Yoshi har en skada på sidan av en trampdyna så det är en variation av strumpa och tratt som gäller för att det ska läka. Tack och lov är även det på bättringsvägen.

Vi kan i alla fall glädja oss åt ljusa fina kvällar där man njuter av lagom värme och aldrig vill gå in och att vi har bytt ut vår sänggavel i tyg mot en i trä :)

Firande och firande

Uploaded Image

Förra helgen firade vi sonens flickväns födelsedag. Då fick vi också veta att det fanns ännu mer att fira. Nämligen att de hade förlovat sig. Vi är så glada för deras skull!!

26 maj 2026

Mormortid

Fick rycka in en stund som sällskap åt mormors gullpojke efter jobbet 💙 Planen var att vi skulle gå en promenad och att han då skulle sova i vagnen men det sa han bestämt ifrån om 😅

Uploaded Image

25 maj 2026

Högsby

Det har varit en agilityintensiv vecka för hundarna, och framförallt för Ella. Träning tisdag, onsdag och torsdag och sedan tävling lördag och söndag 😅 Vi for till Högsby, fyra människor och ett gäng hundar, för att tävla klass 2. Roliga och utmanande banor av Petra Patcha. Ella gick fint och tog två agilitypinnar på lördagen. På söndagen blev det en hoppinne. Kunde ha blivit en till om vi båda varit lite piggare i sista loppet 😃 Hur som helst är jag så glad åt allt det fina vi gör tillsammans 💕 Kungen startade bara på lördagen. Han var klistrig så det var svårt att få ihop det tillräckligt bra för pinnar, men snart vänjer vi oss vid utemiljön och då blir vi bättre igen 😍 Yoshi tyckte nog att han också borde ha fått tävlat men det blir en annan gång 💙

Uploaded Image

15 maj 2026

Kristi himmelfärdshelgen

Uploaded Image

Planen för helgen var väl egentligen en husbilstur, men vi är fortfarande hemma :) Jag tog med hundarna till Djurön och gick i naturreservatet. Nu på eftermiddagen var det ganska grått men ändå fint. Jag blev inte så badsugen dock.

14 maj 2026

Barnbarnet på besök

Fick låna barnbarnet en stund idag 💙 Först en rejäl promenad där han sov gott och sedan fick han vara hos oss en stund innan hans mamma och pappa kom och hämtade honom 😍 Det gick så bra så 🥰

Uploaded Image

Merjobb

Vi skulle bara ta bort sänggaveln och i samband med det städa ordentligt under sängen. Det blev lite merjobb eftersom det var märken efter gaveln på väggen. Hela den väggen fick en uppfräschning av färg + lite vägg även i vardagsrummet där det hade blivit smutsigt intill braskaminen 😃 Nu ska det bara byggas en ny sänggavel också 😊

Uploaded Image

12 maj 2026

Kyligt

Man tror ju inte det är läge att tända brasa i maj, men igår var det väldigt skönt att göra det 🔥Det kunde ha varit skönt idag också men jag har varit på möte på klubben hela kvällen, iklädd vinterkappa och stövlar 😂 Hur som helst är det ju bra att det kommer lite regn för det behövs verkligen.

Uploaded Image

8 maj 2026

Strumptjuv

Hur söt är hon inte, den lilla strumptjuven💕 Alltid snor hon en strumpa och går iväg med när jag tar av mig. Hittar dem lite här och där, gärna i sängen 😂

Uploaded Image

Utbildning

Efter tre heldagar på utbildning i vår projektmodell kände jag mig ganska mör i huvudet. En väldigt bra utbildning var det. Varje dag blev det en lunchpromenad i finvädret längs de fina vyerna runt Strömmen 😍

Uploaded Image

3 maj 2026

Klass 3 i Hultsfred

Uploaded Image

Efter rallytävlingen tog vi husbilen till Hultsfred för det var dit jag hade efteranmält Yoshi och Kungen för tre stycken hoppklass 3-lopp vardera. Strålande väder, typ 25 grader, och riktig sommarkänsla. Härligt! Mindre härligt var det att springa på utomhusunderlag. Jag gillar verkligen inte övergången från fina inomhusplaner till knöliga utomhusplaner.

Banorna var roliga men ganska springiga och jag var inte mitt snabbaste jag. Kungen hade behövt mitt snabbaste jag för han var lite osäker och ville inte riktigt släppa. Det blev tre disk för hans del men loppen innehöll många fina delar. Yoshi kändes fin men även vi drog på oss fel och diskade oss i två lopp. I ett kom vi i mål men fick med oss en rivning. Det räckte ändå till en tredjeplats med SM-pinne och vi fick en gigantisk rosett :). Jag tror även han tyckte det var lite jobbigt med underlaget och att dessutom hoppa på 30-höjd. Han brukar väldigt sällan riva några hinder. Hur som helst var det kul att komma iväg och tävla och jag är fortsatt taggad!

Uploaded Image

Kungen hade med sig både sin bror Blixten och sin son Berra på samma tävling. Familjefoto!

Uploaded Image

Ella gull fick bara chilla och hänga med hussen till skogen medan grabbarna tävlade.

Rallylydnad 1 maj

Uploaded Image

Jag tävlar inte särskilt aktivt i rallylydnad, men på vår hemmatävling den 1 maj brukar jag starta om vi arrangerar en klass som jag tävlar i. Det här året hade jag tur, vi hade två starter i nybörjarklass och två starter i avancerad klass, vilket alltså passade perfekt för mina hundar

Ella gjorde sina allra första officiella rallystarter. På den första banan skulle man göra alla moment i spring-tempo. Det har vi aldrig tränat på och hon tyckte nog det var ganska konstigt. Men vi gjorde vårt bästa och lyckades otroligt nog få ihop hela 91 poäng. Den anda banan kändes lite mera traditionell i sin utformning, men innehöll både långsamt tempo och spring så även den var spännande. Ella kändes lite trött men vi kämpade på och lyckades få ihop 73 poäng. Två kvalificerade resultat alltså. Bästa Ella!!

Första avancerad-banan var perfekt för Yoshi. Den innehöll enbart skyltar vi gillar och som borde passa som handsken. Det hade ju varit perfekt om även matten gjorde det hon skulle, men icke. Jag gav honom fel övning på en skylt. Istället för ett sidbyte framför visade jag honom ett sidbyte bakom (-10p). Blev så sjukt irriterad på mig själv. Men trots det fick vi ihop 84 poäng. Även den andra banan var bra men där blev han lite övertaggad, i synnerhet när det blev övningar i springtempo så då drog vi båda på oss en del fel. Men, 80 poäng blev det ändå och magiskt nog alltså två kvalificerade resultat! Därmed även titeln RLD A. Älskade lilla hundpojke, så duktig!

Valborg

Valborg brukar vanligen vara en kylig tillställning men i år var det fantastiskt väder. Vi firade med grillkväll hos Bästis M. Som vanligt roligt att träffas <3

Uploaded Image

28 april 2026

Tävling Kungsör

I söndags var jag i Kungsör och tävlade hoppklass 2 med Ella och Kungen. Kungen var verkligen kung och nollade alla fyra loppen och tog fyra pinnar. Diplom blev det också ⭐️💙 Ella var superduktig. Hindernollade tre lopp men fick lite tidsfel i ett av dem. En vinst med pinne fick vi med oss. Hurra ⭐️💕 I sista loppet sprang hon tyvärr runt ett hinder så vi fick fem fel. Det var väldans synd för det var ett fint lopp med bra fart. Jag var så glad och åkte hem med en riktigt härlig känsla. Blev så taggad på att tävla att jag bestämde mig för att flytta upp Kungen till hopptrean och efteranmälde till en tävling nu på lördag 😂

Uploaded Image

Ny taklucka

I julklapp fick jag en ny taklucka till toa/duschutrymmet i husbilen 😃 Den gamla hade en spricka och var inte riktigt tät. Sambon har gjort ett jättejobb med att plocka ner hela utrymmet för att kunna lossa den gamla och sätta dit den nya. Nu är det mesta på plats igen och vi kan känna oss trygga med att allt är tätt och fint. Min handyman ❤️

Uploaded Image

Ekön

Härom helgen gjorde vi en dagsutflykt med husbilen till Ekön. En riktigt fin dag som också var ganska traumatisk. Vi strosade på klipporna och hörde plötsligt panikskrik. Det visade sig att en liten flicka hade halkat på klipporna och fallit ner i det iskalla vattnet. Turligt nog hade flickans morfar hoppat i vattnet och fått upp henne på land. Vi fick ta hand om storebror som blev rädd och sprang därifrån. Det som för deras del skulle bli en fin utflykt blev en riktigt otäck upplevelse. Tack och lov att allt ändå gick bra till slut ❤️

Uploaded Image

17 april 2026

AW

Fredagsfeeling och after work med Bästis M. God libanesisk mat och en massa prat 💕 Tyvärr var Bästis C sjuk och kunde inte hänga med. Men vi får se till att det blir fler tillfällen 🥰

Uploaded Image

16 april 2026

Nosework

En riktigt fin kväll med väldigt glada och duktiga hundar på nosework-kurs 💕 Borde lägga energi på rallyträning också. Har ju anmält båda till tävling 1 maj 😅

Uploaded Image

12 april 2026

Landet

Trots hosta och snor åkte jag till stan och köpte penséer. Måste ju göra lite vårfint här hemma. Tog svängen över landet på hemvägen för att se hur det såg ut efter förra helgens kraftiga vindar. Ingen större åverkan förutom några mindre plåtdelar som hade blåst ner från taket. Jag blir så sugen på att bygga därute. Riva det gamla huset och bygga något fint. Vi vill ju kunna vara där 🥰 Tror vi är redo att bjuda in till dialog 😃

Uploaded Image

11 april 2026

Förkylt

Nu är det verkligen förkylt här hemma. Sambon har ju hållit på i mer än en vecka och har även lyckats smitta mig. Så himla trist!! I torsdags var jag och hundarna på nosework-kurs. De var så lyckliga båda två och så duktiga 💕 Veckan har bjudit på soligt och fint men inte så varmt väder men nätterna har varit riktigt kalla. Vaknade till minus 6,5 grader någon morgon. Burr.

Uploaded Image

6 april 2026

Länge sedan jag skrev

Tiden bara går och går och jag hinner aldrig skriva här men nu kommer lite uppdatering. Förra helgen var det dags för sambons födelsedagspresent från hans bröder med familjer att falla ut. Vi var ute och åt i Linköping följt av en föreställning med Anders "Ankan" Johansson i Linköping Konsert & kongress. Kul att komma iväg på roligheter tillsammans.

Uploaded Image

Vi har hängt en del med barnbarnet samtidigt som vi, dvs sambon, har hjälpt till med lite renovering hos dottern. Han är så gullig lillkillen och även Ella passade på att kolla närmare på honom.🥰

Uploaded Image

Jag är inne i en period där jag är trött på alla mina svarta kläder och sugen på fina vårfärger istället. Kunde inte låta bli att köpa ett par rosa sneakers 😊. Har visst köpt ett par rosa tröjor också...

Uploaded Image

I torsdags (skärtorsdagen) fyllde jag år och jag blev så lycklig över att sambon hade fixat med biljetter till en konsert jag vill gå på i Dalhalla i sommar. Glad blev jag också när jag fick bubbel och ballong av mina arbetskamrater. Förmodligen gladde jag några när jag gick genom stan på hemvägen och även åkte buss med ballongen knuten i ryggsäcken 😊. Eller som en vän påtalade att Nalle Puh sa "Man kan aldrig vara nere med en ballog".

Uploaded Image

Lite nere kunde jag väl kanke få bli då planen för påsken var att åka en tur med husbilen från skärtorsdagskvällen till påskafton, men eftersom det utlovades ruskväder blev det inte aktuellt. Men då passade jag och hundarna på att vara med på långfredagsmyset i LarsA-hallen istället. Sambon passade på att bli genomförkyld med en massa hosta. Han var dock på IFKs premiärmatch på lördagen och fick glädjas åt en vinst.

Uploaded Image

Ett par löptillfällen har jag fått till under långledigheten, heja mig, men mest känns det som om jag har tillbringat tiden i köket med att baka och laga mat. Jag behövde fylla på med både bröd och matlådor så det var ju positivt. Och så en del bakning till måndagens födelsedagskalas.

Uploaded Image

För idag , annandag påsk, firade vi vår dotters 30e födelsedag. Hurra! Vi firade också svägerskans 44e födelsedag. Hurra! Och så passade vi på att fira min födelsedag även om det var några dagar sedan den föll in. Hurra! Så praktiskt att fira alla tre på en gång 😊.

31 mars 2026

Tiden går

Idag är det två år sedan hon flyttade in hos oss 🥰 Vår gulliga lilla tjatunge 💕